kriisikommunikatsioon

Kriisikommunikatsiooni on võimalik defineerida mitmel moel - tegemist võib olla nii ettevõtte maine päästmise kui inimeste teavitamisega, eesmärgiga säästa nende tervist ja kaitsta elu. Lisaks võib kriisiks lugeda ka mistahes tegevusi, mis viivad organisatsiooni eemale nende tavapärasest töörütmist. 
Kuigi näiliselt kriisikommunikatsiooni teoreetikutest Eestis puudust ei ole, tekitab mõiste laiaulatuslikkus olukorra, kus oht pettuda on nii teenuse tellijal kui teenuse pakkujal. Ning kuigi sageli loodetakse kriisi lahendamise ajal varasemalt koostatud manuaalidele, on elu näidanud, et tegelikkuses sõltub kriisisõnumite seadmine paljudest nii oodatavatest kui ootamatutest teguritest. Seetõttu on kriisimeeskonna planeerimine, koolitamine ja tööle saamine väga keeruline.

Valiant Solutions pakub julgeid lahendusi vastavalt kliendi vajadusele ja soovile. Aitame ettevõttel valmistuda kriisiks treenides meeskonda kokku töötama, paneme paika kommunikatsiooniplaanid ning nende kasutamise korra ja treenime kõneisikuid. Oleme abiks ka kriisi ajal ja toetame kõigis vajalikes tegevustes. Olgu selleks siis pressiteate või arvamusartikli kirjutamine, sotsiaalmeediakanalite haldamine, pressiürituse korraldamine, intervjuudeks valmistumine, meediaplaani koostamine või meedialane nõustamine - ükski neist tegevustest pole meile võõras.  

Valiant Solutions omab  meeskonda, kellel on lisaks teoreetilistele teadmistele olemas reaalsed õppetunnid ja nende järeldused elust enesest.
Saame olla nii teie püsipartner, aidates üles ehitada organisatsiooni kriisikommunikatsiooni võimekust kui astuda pardale keset kriisi, nõustades juhtkonda ning korraldades pressiüritusi.
Selleks, et leida parim lahendus just teie organisatsiooni tarvis, võtke meiega ühendust. Ja vaatame, kuidas teie soovid ja meie võimalused lahendusteks saavad.

Meil on palju lihtsam teid aidata, kui olete juba eelnevalt kriisiks valmistunud. Seega tasub aegsasti läbi lugeda allolevad soovitused:


5 soovitust heaks kriisikommunikatsiooniks

1.       Integreerige kommunikatsioonialased tegevused juhtimisprotsessidesse juba enne kriisi.

Kommunikatsioon on juhtimise üks hoobadest. Mida varem ja rohkem on kommunikatsioonispetsialist või -üksus tegevusse kaasatud, seda kiiremini suudate kriisiga kohaneda ja toime tulla.

2.       Olge ausad. Kui usalduse võitmine on pikk ja raske protsess, siis selle kaotamiseks ei pea palju tegema – piisab olukorra ilustamisest või lihtlabasest vassimisest. Olge ausad nii enda kui teistega, sest nii säilitate usaldusväärsuse.

3.       Otsustamisel mõelge otsuse kommunikeerimisele. Raskete otsuste puhul tuleb arvestada sellega, et nende eest tuleb maksta lõivu ka kognitiivses domeenis. Mõelge enne otsustamist, kas see hind on teie jaoks vastuvõetav ja kui pikk võib olla selle ajaline mõju.

4.       Olge valmis kriitikaks. Kriisi olemus on (sarnaselt sõjale) negatiivne, mistõttu on teatud mainekahju teke ja teiesuunaline kriitika paratamatu. Selle asemel, et kriisi ajal süüdlasi otsida, tuleb olukord kõigepealt lahendada.

5.       Ära unusta oma inimesi. Inimesed on mitte ainult kõige kallim ja kõige otsustavam ressurss, vaid ka kõige kuluvam. Üleliigne stress kulutab inimesi nii kriisis olles kui võib põhjustada personaliprobleeme pärast kriisi.